We zijn er weer!

5 mei 2022 - Knysna, Zuid-Afrika

Hallo!

14 april zijn we weer vertrokken (2 weken later dan gepland) naar Zuid-Afrika. Helaas zonder vrijwilligers visum. Ondanks alle voorbereidingen (en kosten) is het visum niet rond gekomen. We hopen nog dat we op ons reisvisum van 3 maanden  een verlenging krijgen. We kunnen in elk geval tot half juli blijven.
In de tijd dat we thuis waren hebben we in onze kerken verteld wat we doen in Karatara. U kunt ook informatie vinden op de website van het Lighthouse ; https://goodnewsza.com/ ( als u er meer van wilt weten. Giften zijn van harte welkom en zijn belasting aftrekbaar(anbi status).
Op zondag 3 april hebben Gerben en ik belijdenis van ons geloof afgelegd in de Nehemiah gemeente in Dokkum. We wilden dat graag doen door onderdompeling en vandaar dat we dat daar hebben gedaan. Het is voor ons een bevestiging van onze kinderdoop, maar nu een bewuste eigen keuze. We hebben een getuigenis afgelegd en zijn in aanwezigheid van onze familie en vrienden gedoopt.
Zaterdag 16 april zijn we weer aangekomen in Karatara. De komende tijd is er bij ons een groep van Jeugd met een opdracht. Zij komen ons meehelpen bij  de programma's die we doen.

Het voelt zo goed om hier weer 'thuis' te zijn, want zo voelt het. Als een 2e thuis❤️ We genieten heel erg van het werk en hebben de kinderen erg gemist. In de 2,5 week dat we hier nu zijn, waren er 3 public holiday dagen (vrije dagen), maar als organisatie willen we juist dan de kinderen opvangen en van de straat afhouden. We vinden het heel erg om te zien dat wanneer we de kinderen in de middag op te halen, sommige onder invloed zijn.

De 23e van april hadden we direct een kidsevent. Dit was een zeer geslaagd feest met rond de 50 kids! Ook de jeugdavonden lopen goed! We hebben goed contact met de jeugd en het connecten gaat ook steeds beter. Tijdens het programma ligt de focus ook op het connecten met de jeugd, zodat we elkaar beter leren kennen en vertrouwen kunnen winnen.

Deze week hebben Gerben en ik (Janneke) het verhaal verteld over hoe bijzonder mooi God de wereld, dieren en mensen heeft gemaakt en hoe goed we hier mee om horen te gaan. Daarom hebben we afgelopen maandag lekker in de natuur gepicknicked en gisteren hebben we in Karatara rondgelopen met vuilniszakken om Karatara schoon te maken! Morgen gaan we dit weer doen maar dan met een grotere groep. Een groot succes!!

Verder zijn we dankbaar om weer met onze vrienden te zijn. We vinden het bijzonder wat we hier hebben opgebouwd en dat dat in stand is gebleven terwijl we weg waren. We vinden het dan ook jammer dat we volgende week afscheid moeten nemen van 2 Duitse vrijwilligers van Youth For Christ Knysna. We waren sinds het begin met hen.

We zijn sinds dat we hier zijn erg druk geweest en hebben nu tijd gevonden om deze blog te schrijven. We gaan proberen elke 2 weken een blog te schrijven.

Dank punten:

-we zijn heel dankbaar dat het mogelijk was voor ons om hier terug te komen

-we zijn dankbaar voor de vrienden die we hier hebben

-we zijn dankbaar voor het werk wat we mogen doen in Karatara

-we zijn dankbaar voor de achterban en voor het sponsorgeld dat we mochten krijgen

Bid punten:

-kinderen en volwassenen van Karatara (drank en drugs problemen)

-Janneke haar teen die gebroken is. Dat deze mag helen en dat ze mag leren rust te nemen

Groeten van Gerben en Janneke

1. Trea:
    5 mei 2022
    Mooi om wer even wat fan jim te lêzen. Gods zegen tabidden oer jim wurk en oer jim sûnens.

Leafs fan heit en mem
  2. Trea:
    5 mei 2022
    Groetjes van pake Alle en beppe Dirkje.
  3. Jannie Sijtsma:
    Lieve Gerben en Janneke,

Wat fijn dat jullie weer "thuis" zijn. Zo mooi om te zien en te lezen dat jullie daar al weer volop aan het werk zijn. Mooi dat jullie de kinderen meenemen in de zorg voor de schepping. En dan zo concreet aan de slag! Jullie stralen altijd als jullie met de kids zijn ! Geniet van al het moois. Heel veel zegen en liefs van heit en mem
  4. Karin:
    5 mei 2022
    Fijn te lezen dat jullie de draad weer kunnen oppakken. Jeetje Janneke, dat je je teen hebt gebroken, nou beterschap toegewenst hoor🤕
    Groetjes uit Feanwalden
  5. Martha Hellinga:
    6 mei 2022
    Lieve Gerben en Janneke,

Wat fijn te mogen lezen, dat jullie weer volop genieten van het mooie werk wat jullie mogen doen.
    Zoveel mogen betekenen voor een ander.
    We wensen jullie veel Zegen toe bij alles wat jullie mogen doen.
    Janneke ook heel veel beterschap toegewenst.

Lieve groeten van de buren Hellinga uit Dokkum
  6. Klaske:
    9 mei 2022
    Mooi dat jim dit wer oppakke meie. Pas goed op elkoar en bedankt dat jim dit wer mei us diele. Leafs Klaske