Week 4,5,6

26 mei 2022 - Knysna, Zuid-Afrika

Hallo familie en vrienden!

Weer een nieuwe blog!

In het weekend na onze laatste blog hebben we afscheid genomen van Marlene en Leonie (de Duitse meiden), want zij zouden na 9 maand weer terug naar huis! Alleen kreeg 1 van hen Covid dat weekend, en vertrekt zij nu komende maandag. In dit weekend heb ik ook covid gekregen en zaten Gerben, Francois en ik de hele week thuis. Ik in isolatie en Gerben en Francois in quarantine voor de zekerheid. Na twee dagen koortsig te zijn geweest, knapte ik snel weer op en mocht ik vorige week maandag weer aan het werk!

De maandag ochtend begon goed. Elke maandagochtend geven we praktisch bijbelonderwijs in Karatara op de basisschool, en daar moeten wij 7.30 zijn. Terwijl we van Knysna naar Karatara rijden zien we een prachtige zonsopgang. De school had deze week niet op ons gerekend, omdat we de week ervoor er niet waren geweest ivm covid. Maar desondanks hebben we een mooie zonsopgang gezien, die we anders niet gezien hadden omdat we dan nog lagen te slapen. Hetzelfde gebeurde ook afgelopen maandag weer, maar we gaan er vanuit deze maandag ook weer los te kunnen op de school in Karatara!

Afgelopen zaterdag hadden we weer een lange, maar mooie dag: kidsevent en jeugdavond! Ik (Janneke) was de eindverantwoordelijke voor de kidsevent, en alles verliep super! We hebben een topteam waar goed in gecommuniceerd wordt en waar we elkaar vertrouwen kunnen! De kinderen en de jeugd hebben genoten van het spelen, dansen, eten en de boodschap. Met de jeugd zaten we rond het vuur (het is herfst en wordt na 6 uur snel koud), en zo konden we goed met elkaar connecten!

Ook gaan we nog altijd elke woensdag naar de lifegroup voor jongvolwassenen en elke zondag 1 of 2 keer naar de kerk. We leren hier zoveel over onszelf en het geloof, en we worden er enthousiast van! Gerben en ik zijn beide leergierig, en zijn gedreven om naar de kerk te gaan in plaats van het als een last/moeten voelt!

Afgelopen 5/6 weken hadden we hulp bij het lighthouse van de 'child at risk' school uit Nederland. Zij zijn afgelopen zondag weer vertrokken. Zij hebben ons veel geleerd en goed kunnen helpen bij de programma's!

Vorige week dinsdag had ik een sollicitatie gesprek om weer als juf aan het werk in Nederland. Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik de baan gekregen heb en dus vanaf het nieuwe schooljaar aan het werk kan als kleuterjuf in Metslawier! Ik geloof dat God deze deuren heeft geopend en ben daarom dankbaar om dit nieuws te delen! Natuurlijk voelt dit ook dubbel, omdat we afgelopen vrijdag ook een aanvraag hebben gedaan voor een visum verlenging voor 3 maanden (dat zou zijn tot 16 oktober). Ons hart ligt bij de kinderen in Zuid-Afrika, maar wat we hier hebben geleerd kunnen we ook goed meenemen bij ons werk in Nederland! We hopen nu tot midden augustus te blijven.

Bedankt voor iedereen die deze blog leest!

Groetjes, Gerben en Janneke

1. Trea:
    Mooi om weer wat te lezen van jullie leven daar. Tot over 3 weken😘
  2. Klaske:
    26 mei 2022
    Fijn dat je weer beter bent Janneke en van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Veel geluk, plezier en succes nog samen in Afrika
  3. Jannie Sijtsma:
    26 mei 2022
    Lieve Gerben en Janneke wat moet het vertrouwd voelen voor jullie daar op jullie werkplek. Ver weg, maar voor ons voelt het ook zo vertrouwd dat jullie daar zijn. Bijzonder wat jullie meemaken in jullie geloofsleven. Jullie geven maar ontvangen ook. Dat kan niemand jullie afnemen. Dat kunnen jullie zeker gebruiken in jullie werk hier! Een mooi vooruitzicht Janneke, een baan in Metslawier! Heel veel liefs van hier!

Sijmen en Jannie 😘❤️😘
  4. Hieke:
    26 mei 2022
    Wat een mooie berichten allemaal, mooi jullie blog te lezen tot gauw❤️
  5. Hieke:
    26 mei 2022
    Wat mooi om zulke goede berichten te lezen tot gauw❤️
  6. Seke:
    27 mei 2022
    Wat mooi om over jullie belevenissen te lezen. Wij hopen jullie in aug nog even te zien in ZA 😃. Groetjes vd fam Bloemhof
  7. Martha Hellinga:
    29 mei 2022
    Lieve Gerben en Janneke,
    Wat fijn om te lezen en te zien, dat jullie zoveel mogen betekenen voor de kinderen in Zuid -Afrika.
    Geweldig Janneke dat je een baan hebt gekregen in Metslawier, daar heeft onze Annieke ook mogen werken, met veel plezier.
    We wensen jullie en het team, veel Zegen toe, bij alles wat jullie mogen doen.
    Geniet van deze heel bijzondere mooie tijd in jullie leven.
    Lieve groeten van de buren Hellinga