Week 16, 17 en 18

2 maart 2022 - Hamad International Airport, Qatar

Hallo!

Deze blog schrijven we vanuit het vliegtuig richting Amsterdam , we hebben een uurtje gratis WiFi! Onze reis begon gisteren al vroeg om 6 uur in de ochtend. We kijken er naar uit om onze familie en vrienden in Friesland weer te ontmoeten, maar we kijken ook nu al weer uit om over 3,5 week weer in Karatara te zitten.

De afgelopen drie weken hebben we het erg druk gehad, we hadden de jeugdavonden op zaterdag, een keer het maandelijkse kidsevent op zaterdag, onze 'normale' wekelijkse programma op de scholen en in Karatara en gerben zijn ouders en zusje waren de afgelopen twee weken op bezoek!

Het was erg bijzonder om voor het eerst op de Karatara Laerskool te zijn. Hier mocht Good News ZA de afgelopen twee jaar niet komen omwille van Covid. Wat een feest bleek het te worden. Het programma draaien we in de zaal van de school. Wanneer er geklapt en gezongen wordt, weerklinkt dit helemaal in de zaal.

Daarnaast was het erg bijzonder om weer met de jeugdavonden te beginnen. Er was direct een goed opkomst en de sfeer zat er goed in. Wij vonden beide het connecten met de jeugd wel spannend, maar het viel ons alles mee. Sowieso gaat dat steeds beter, we kennen zoveel kinderen al zo goed. We verwachten dat dit ook zo gaat lopen met de jeugd!

Extra bijzonder was het dat mijn (Gerben) ouders en zusje naar Z-A mochten komen. Net als bij Janneke was het erg fijn om vertrouwde gezichten om je heen te hebben. Samen hebben we mooie dingen mogen doen. Voor hen was het erg fijn om te kunnen zien wat wij doen en waar wij leven.

Ik heb samen met hen de Robberghike mogen doen. Dit werd voor mij een barre tocht op slippers, want ik was mijn schoenen vergeten. Gelukkig wilde Annette maar al te graag de halve hike met mij doen, wat achteraf ook maar beter bleek. Ik heb toen met haar quality-time door kunnen brengen op het strand, terwijl heit en mem de hele hike deden. Ook voor ons is het fijn dat zij bij ons waren, zo begrijpen de mensen om ons heen beter wat wij doen en meemaken.

De tulpenactie heeft een geweldig bedrag opgeleverd! €1825. Wij willen iedereen heel erg bedanken die op welke manier dan ook hieraan mee heeft geholpen. Misschien financieel, misschien via gebed. Baie dankie!

De growth track en de young adults die wij volgen in Knysna is erg verdiepend en interessant. Wij durven beide te zeggen dat we hard in ons geloof gegroeid zijn, hier zijn we dankbaar voor. Ook maken we vrienden bij young adults, het voelt echt alsof we ons eigen leven aan het opbouwen zijn aan de andere kant van de wereld. Hoe bijzonder!

Wij gaan nu eerst genieten van onze familie en vrienden en Nederland en genieten van heel veel rust! Daarna kijken we er erg naar uit om terug te keren naar Karatara. Weer met de kinderen werken met ons fijne team.

Baie dankie!

1. Solke:
    2 maart 2022
    Fijn om te lezen dat jullie daar zoveel kunnen doen, de kinderen zullen daar dierbare herinneringen aan over houd en fijn dat jullie daar ook in geloof zijn gegroeid, veel zegen voor de komende rusttijd en de voorbereidingen voor de nieuwe reis, God Bles you.
  2. Trea:
    2 maart 2022
    Yes, heerlijk even hier bij ons. Even rusten en familie en vrienden ontmoeten. Wij gaan even volop van jullie aanwezigheid genieten. 😘
  3. Frederika:
    5 maart 2022
    Wat leuk om te lezen! Respect voor jullie.
    Geniet van de tijd in Friesland.
    Alle goeds toegewenst met een hartelijke groet van Frederika