Week 4/5 update

29 november 2021 - Karatara, Zuid-Afrika

Hoi lieve mensen!

Wij zijn dankbaar voor alle mensen die dit nu lezen, om zo van ons op de hoogte te blijven! Super leuk. Voor ons begint het leven hier normaler te worden en bouwen we routines op. Dit maakt het voor ons lastiger om te bedenken wat we hier gaan delen. Als jullie dingen van ons willen weten of vragen hebben, voel je dan vrij om ons een berichtje te doen!

We willen beginnen met een high- en lowlight van onze tijd hier:

Highlight Gerben: Ik geniet van de clubs die wij organiseren voor de kinderen. Daarnaast geniet ik erg van het leren communiceren in het Afrikaans met hen. In begin was dit nog baie swaar, maar het gaat nu baie makliker. Daarmee heb ik mijn lowlight ook direct benoemd.

Highlight Janneke: Mijn highlight is eigenlijk heel breed. Ik geniet in het algemeen van alle mensen en kinderen om mij heen een de positieve energie die ik daarvan krijg! Ik geniet van het land met de prachtige natuur, de mensen die we ontmoet hebben(vrijwilligers van Youth For Christ) en waar we veel vrijetijd mee besteden. En natuurlijk de geweldige kinderen die we over de vloer krijgen tijdens de clubs!

Lowlight Janneke: Vorige week vrijdag hebben we afscheid moeten nemen van ons lieve hondje Sonja. Dit was een hele verdrietige dag, en het was raar om van zo'n grote afstand afscheid te nemen.

Verder met de update! Vorige week zijn Theo en Jinke weer teruggekomen in Knysna. Dat betekent dat zij ook weer bij het Lighthouse langskomen. Zij brengen nieuwe energie mee en je ziet dat de kinderen erg blij worden van hun aanwezigheid, na absentie van drie weken.

De afgelopen twee weken zijn wij op woensdagavond in de Vineyard church in Knysna bij een 'young adult' bijeenkomst geweest. Deze bijeenkomsten spraken ons sterk aan en we merken dat het fijn is om over het geloof te praten met leeftijdsgenoten. We leren hier ook veel over het geloof, dingen die we voordat we hier kwamen nog niet wisten! We zijn ook in deze kerk naar een zondag dienst geweest, ook deze sprak ons aan. We plannen om hier vaker heen te gaan!

Momenteel zijn wij druk bezig met de voorbereidingen van de kampen. Morgen (30-11-'21) vertrekken wij naar een kampeerplaats in Victoria Baai.

Wo tot Vr:Laerskool Karatara

Ma tot Wo: Redlands Primêr en Ruigtevlei Primêr.

Jullie horen over 1 of 2 weken hoe het was op deze kampen!

Groetjes, van ons!

P.S. Wij willen iedereen (die het viert) een fijn sinterklaas feest wensen!

1. Trea:
    29 november 2021
    Mooi verslag van jullie ervaringen op werk en persoonlijk vlak. We wensen jullie hele mooie kampen toe met de jongeren. 😘
  2. Pake Henk en beppe Thoos:
    29 november 2021
    Hoi Gerben en Janneke. Fijn jullie ervaringen te lezen, mooi dat jullie daar ook in het geloof mogen groeien, en dat je zo daar ook tot een zegen probeert te zijn, daar bidden wij voor. Ik had ook best met Sonja en jullie te doen, maar voor Sonja het beste. Verder willen wij jullie het allerbeste wensen. Groetjes pake en beppe Henk en Thoos
  3. Jannie Sijtsma:
    30 november 2021
    Geweldig lieve Gerben en Janneke wat jullie daar allemaal meemaken! Dit is een ervaring die jullie hele leven mee zullen dragen. Jullie zijn gezegende mensen!🙌🏻 Mooi om de high- en low-lights te lezen! Ik hoop dat Gerben straks ook nog baie maklik in het Nederlands en Fries communiceert😉 Heel veel zegen en plezier gewenst bij jullie kampen! van heit en mama!😘
  4. Gea Krol:
    3 december 2021
    Zo blij wordt ik van jullie ervaringen en voel zelf ook weer even hoe wij de diensten in Kenia ervaarden. Op plastic stoeltjes in een loods🙏🏽 Een ervaring om nooit meer te vergeten. Geniet van jullie kamp. Op naar meer mooie herinneringen